Reklamation
Eventuella fel eller avsaknad av produkter vid leverans från PadelXpert ska uppmärksammas till oss inom en rimlig tid efter att du har upptäckt felet. Det är din skyldighet att ange och på begäran visa hur felet visar sig. Om du upptäcker ett fel ska du snart vända dig till PadelXpert via vår e-post: kundservice@padelxpert.se.
Du kan som utgångspunkt enbart reklamera fel som visar sig senast två år efter att varan har levererats. För varor med begränsad hållbarhet är din reklamationstid begränsad till den enskilda produktens förväntade hållbarhet. Som konsument har du 2 års reklamationsrätt, vilket betyder att du antingen kan få varan reparerad, bytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen och produkten. Detta kräver självklart att reklamationen är giltig.
Vi har tillverkat olika guider och inspirationsinlägg om hur du bäst tar hand om din padelracket. En padelracket är nämligen utsatt för väder och vind och framförallt temperatur svängningar kan påverka livslängden på din racket!
Här kan kan du läsa om hur länge en padelracket håller: https://padelxpert.se/inspiration/hur-lange-haller-en-padelracket/
Här kan du läsa om hur du tar hand om din padelracket: https://padelxpert.se/guides/guide-underhall/
Här kan du lässa om när en padelracket bör bytas ut: https://padelxpert.se/guides/guide-utskiftning/
Det är självklart individuellt, hur länge en racket håller. Det beror på din nivå, hur ofta du spelar, om du är en typ som smashar mycket eller slår mer kontrollerande slag samt hur bra du tar hand om din racket.
Smashar du ofta, spelar många gånger i veckan eller om du inte tar hand om din padelracket minskar den tid som din racket kan prestera på topp!
Hög KVALITET
Håller 8-12 månader
Om vi utgår från att du är en mer erfaren spelare som har köpt en racket i hög kvalitet kommer racketen hålla upp till 8-12 månader,
om du spelar två gånger i veckan. Spelar du inte så ofta och tar väl hand om din racket håller den längre!
MellanKVALITET
Holder 6-10 måneder
En billigare racket håller som utgångspunkt i upp till 6-10 månader,
om du är en ny spelare som tar väl hand om den och spelar 1-2 gånger i veckan!
Høj kvalitet
Hållbarhet | 2-3 månader | 4-6 månader | 8-12 månader |
Spel per vecka | 7 x per veckan | 4 x per veckan | 2 x per veckan |
middel kvalitet
Hållbarhet | 3-5 månader | 6-10 månader | 12-20 månader |
Spel per vecka | 4 x per vecka | 2 x per vecka | 1 x per vecka |
Min padelracket / SKOR har fått en skada, vad gör jag nu?
Om din padelracket har skadats och skadan orsakats av kontakt med något annat än bollen, täcks inte racketen av garantin. Om din racket har haft kontakt med glas/vägg/golv/galler/nät/racket/skor eller andra hårda ytor gäller inte garantin. Om det handlar om ett produktionsfel kan du reklamera racket. Kontakta oss via vår e-post: kundservice@padelxpert.se och skicka in några bilder på din racket, baserade på följande kriterier. *se bild. Vi svarar inom 24 timmar.
För att titta närmare på din rekommendation ber vi dig skicka in bilder av din racket utifrån följande kriterier.
- Front A
- Front B
- Side 1
- Side 2
- Top
- Bottom
- Close up på skadan
Så gör du om du har en reklamatiom
Har du en vara som är köpt hos PadelXpert som du vill reklamera, kan du göra detta på följande sätt:
– Ta en eller flera bilder av varan och dess skada eller på det som saknas
– Kontakta oss via vår e-post: kundservice@padelxpert.se med bilderna, en förklaring till vad som har hänt med produkten samt ordernummer, din mail och telefonnummer
– Skriv även gärna hur mycket du har spelat och vart u har spelat
– Vi behandlar nu din reklamation i samarbete med vår leverantör och vänder tillbaka så snabbt som möjligt.
Vi betalar de fraktkostnader som du kan ådra dig i samband med att du använder vår returportal när reklamationen är berättigad.
Returvaror skickas till:
PadelXpert
M. P. Allerups Vej 45H
5220 Odense SØ, Danmark